به کارهایی که در سایت صورت می گیرد تا افراد دیگر براحتی بتوانند کسب و کار شما را در اینترنت  پیدا نمایند اصطلاحاً، سئو گفته می‌شود.  در زیر 6 ابزار رایگان، کارآمد و آسان -حتی برای مبتدیان- معرفی شده است که می توانند شما را در رسیدن به هدف فوق یاری رسانند.

 



1- گوگل آنالیتیک -  google analytics

گوگل آنالیتیک استاندارد ترین ابزار برای تحلیل  وب سایت است. اگر کسب و کار شما در حال حاضر از این ابزار برای نظارت بر ترافیک سایتتان استفاده می کند،  پس با شرکت حرفه ای همکاری می کنید. گوگل آنالیتیک اطلاعاتی مانند زیر را به شما می‌دهد:

گوگل آنالیتیک

  • چه صفحاتی در وب سایتتان دارای ترافیک بازدید بیشتری هستند
  • تعداد بازدیدکنندگان
  • فعالیت های بازدیدکنندگان
  • زمان حضور ومسیر خروج بازدیدکنندگان

 


 2- گوگل اینسایت - goole Insights

زمان سریع بارگذاری صفحه در هنگام جستجو در اینترنت می تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت داشته باشد. اما بسیاری از شرکت ها هیچ ایده ای به منظور بهبود سرعت بارگذاری سایت خود ندارند.  با گوگل Insights می توان  موارد زیر را انجام داد:

گوگل اینسایت

سرعت صفحه به چه صورت است.

 چرا باید وب سایت خود را تعمیر کنید

چگونه تعمیر وب سایت را برای بارگذاری سریعترانجام دهید.

 


3- مدیر سایت گوگل - google webmaster

این ابزارگزارشی از اطلاعات وب سایت ها، مانند کلمات کلیدی داده ها، کلیک و غیره ... را نشان می دهد.

 مدیر سایت گوگل



4- گوگل ترندز - google trends

چه موضوعات در جستجوی گوگل  زیاد جستجو می شند؟   گوگل Trends به این سئوال پاسخ می دهد. با استفاده از این ابزار می توان بررسی کرد که کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را درگوگل در یک بازۀ زمانی یا در یک کشور یا شهر خاص داشته اند. این ابزار را می‌توان برای تحقیق روی کلمه کلیدی جهت استفاده در پست های وبلاگ، صفحات وب جدید و غیره به کار برد.

 



5- نوار ابزار موز moz toolbar

نوار ابزار MOZ  اطلاعات مفیدی از هر صفحه وب ارائه می نماید. با یک نگاه سریع، می توان به اطلاعاتی از قبیل قدرت صفحه، قدرت دامنه و حتی تعداد بک لینک‌ها دست یافت. این ابزار که به طور روزانه اکثر متخصصانSEO از آن استفاده می کنند، در یک نگاه و به سرعت آمار سایت را به شما نشان می دهند.

 


6- Screaming Frog

Screaming Frog ابزار فنی، اما قدرتمند است. این ابزار پیوند های سایت، تصاویر، اسکریپت ها و ... را جستجو و اطلاعات خوبی از همه این داده ها به شما می دهد. این ابزار یک فایل CSV را در اختیار شما قرار می دهد تا به بررسی آنچه که می‌خواهید بپردازید. با این ابزار خطای 404 در وب سایت ، توصیف متا گم شده و تمام انواع اطلاعات مفید به شما داده می شود.

منبع:  سایت سئوکار