جهت دریافت نماد اعتبارالکترونیکی دوستاره، در صورتی که کلیه شرایط دریافت نماد تک ستاره را داشته باشید، فقط کافیست که فروشگاه گواهی امنیت SSL را تهیه کرده و در سایت خود نصب کرده باشد. یعنی وقتی که به سایت وارد می شوید https را نشان دهد. در کنترل پنل کاربران سایت نماد اعتبارالکترونیکی امکان درخواست نماد دوستاره وجود داردجهت آشنایی با پروتکل https و کدگذاری ssl به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 

پروتکل امن https و کدگذاری ssl چیست؟

اطلاعاتی که به طور معمول در صفحات وب رد و بدل می شوند در بستر پروتکل HTTP انتقال می یابند، این پروتکل استانداردی تعریف شده است که با آن متن ساده را منتقل می کنند، از طرفی این داده ها به دلیل رمزنگاری نشدن، برای افراد سوم شخص قابل خواندن هستند، مثلا اگر پسورد خود را در بستر این پروتکل به سروری منتقل کنید، ممکن است از طریق سرویس دهنده اینترنت، قابل روئیت باشد لذا http از لحاظ امنیتی برای کارهایی که به اطلاعات حساس از جمله حسابهای بانکی و رمزهای مشتریان مربوط می شود اصلا مناسب نیست، از این رو بانک ها و فروشگاههای اینترنتی و در کل سایتهایی که امنیت کاربران برایشان اهمیت زیادی دارد، از پروتکلی دیگر به نام HTTPS   استفاده می کنند.


پروتکل HTTPS چیست و چه فرقی با HTTP دارد؟

HTTPS پروتکلی است که در بستر آن امکان رمزنگاری  اطلاعات فراهم می شود، به لحاظ تخصصی در HTTP پورت 80 مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که در HTTPS این پورت 443 است؛ از طرفی همانطور که گفتیم در HTTP داده ها به صورت متن ساده یا هستند اما در HTTPS رمزنگاری داده ها به وسیله SSL انجام می شود.


ssl به چه معناست؟

ssl  در اصطلاح به سیستم امن و رمزی انتقال داده اطلاق می شود در این رابطه شرکتهایی وجود دارند که گواهی ssl ارائه می کنند.


چگونه از استفاده کردن یک سایت از پروتکل امن اطمینان حاصل کنیم؟

چند فاکتور در تعیین معتبر بودن گواهی یک سایت نقش دارند، اول از همه کلید کوچکی است که در مرورگرهای مختلف با کمی اختلاف در مکان و شکل، نشان داده می شود، برخی از مرورگرها در نسخه های جدید خود پس از برقراری یک اتصال امن، نوار آدرس را به رنگ سبز نیز نشان می دهند؛ فاکتور دیگر وجود عبارت https در ابتدای آدرس آن سایت است.

چگونه برای سایت خود گواهی ssl تهیه کنیم؟

برای داشتن یک ارتباط امن در بستر HTTPS برای سایت خود، نیاز به گواهی معتبر ssl دارید، این گواهی از طریق نمایندگی ها و سرویس دهنده های هاست نیز قابل خریداری است، علاوه بر این به سروری با قابلیت پشتیانی از ssl و یک ip اختصاصی احتیاج خواهید داشت.


 نکته:

اگرچه HTTPS و رمزنگاری ssl امن و قابل اطمینان است، اما به دلیل وجود محدودیتهایی، معمولا سرعت انتقال اطلاعات از این طریق نسبت به شیوه معمول یعنی HTTP پائین تر است، لذا برای افزایش کارایی، بهتر است تنها در صفحاتی از این پروتکل استفاده کنید که اطلاعات حساسی در آنها رد و بدل می شود.

 

منبع:  وبگو