بدون شک، کسب و کارها مایلند از اینترنت در جهت افزایش فروش محصولات و خدمات خود بهره بگیرند، ولی عده ای در تحقق این هدف موفق هستند و عده‌ای ناموفق، آگاهی از دلایل عدم موفقیتدر فروش ،کمک می کند بتوانید در جهت رفع موانع مورد نظر تلاش کنید و فروش موفق تری را تجربه کنید.

فروش ناموفق فروشگاه اینترنتی



 1- عدم عرضه محصول خوب
مشتری خرید نمی کند چون کیفیت، کارایی و ارزش های همراه محصول را نمی پسندد.

 2- قیمت نامناسب
مشتری در اینترنت به سهولت به قیمت های کسب و کارهای مشابه دسترسی دارد. اگر محصول عرضه شده گران باشد قطعا خریداری نخواهد شد.

  -3 سبد کالایی خود را تکمیل کنید
اگر فروشگاه شما نتواند به نیاز کامل خریدار پاسخ بدهد و مشتری را  برای پاسخ به بخشی از نیازهایش ناچار به مراجعه به فضای فیزیکی باشد، همان محصولی که قصد خرید از شما را داشته است را نیز خریداری نخواهد کرد و ترجیح خواهد داد که در مراجعه فیزیکی به طور کامل خریدش را انجام دهد. بنابراین عرضه تعداد محدودی محصول برای آزمایش کارایی فروش اینترنتی، اصلا استراتژی مناسبی نیست.

  -4کیفیت نامناسب محتوای متنی و تصویری محصولات
در خرید اینترنتی، مشتری نگران است که به دلیل عدم دسترسی کامل به اطلاعات محصول، در نهایت تجربه ناخوشایندی از خرید داشته باشد. شفافیت و ارائه اطلاعات متنی و تصویری جامع و با کیفیت، به دغدغه های خریدار در حد قابل توجهی پاسخ می دهد و به او اطمینان در خرید می بخشد، همچنین فرصت بیشتر دیده شدن می بخشد و همچنین فرصت بیشتر دیده شدن محصولات شما در نتایج جستجوی موتور جستجوگر و در داخل سایت را بیشتر می کند، و فروشگاه شما را به مرجعی تبدیل می کند که به دلیل پاسخ به نیازهای اطلاعاتی کاربر، مکررا مورد مراجعه قرار خواهد گرفت و اطمینان خریدار را به شما از طریق مطالعه محتوای با کیفیت، بیشتر جلب خواهد کرد.

  -5 عدم انجام تبلیغ فروشگاه 
اگر همه چیز عالی و بی نقص باشد ولی کسی از این کیفیت محصول و خدمات دهی شما بی اطلاع باشد باز خرید انجام نخواهد شد. بعد از راه اندازی فروشگاه، تبلیغ کنید و پیام خود را به گوش بازار هدف برسانید و کاربران را از طریق رسانه های جمعی همچون تلگرام و گروه ها و کانال های مربوط و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین و پیج های اینستاگرامی پر بازدید به سمت فروشگاه خود هدایت کنید.

 6- ارسال نامناسب 
مشتری انتظار دارد محصول خریداری شده را در آدرس مورد نظرش در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین هزینه ارسال و با بهترین کیفیت بسته بندی دریافت کند. عدم توجه به این خواسته های مشتری فروش شما را کاهش خواهد داد


منبع:  بازار اینترنتی تسهیل